Dagen börjar

Vem fan är det som ringer? Jag fäller upp mobilen och krasslar fram att jag kan jobba i eftermiddag. Sen lägger jag tillbaks skrället på sin hylla och somnar om. Men vad i helvete, en gång till! Fast denna gång är det min flickvän så det är ok. Hon säger god morgon och jag säger att jag är lite kåt. Sen lägger vi på och jag sätter mej upp på sängkanten och funderar lite. Jag tänker på hur äckligt det luktar i mitt rum och öppnar fönstret för att lindra odören av ingrodd fotsvett. Sedan tar jag med mig en handduk och går upp för trappan för att ta en dusch. Jag är nära på att snubbla eftersom jag ser lite dåligt av allt kladd som ihärdigt håller ihop mina ögonlock, men snart är det borta.

Jag går ner i köket. Där är det tomt. Just fan, jag bor ju hemma- arbetslös med flickvännen 45 mil bort. Idag blir det ingen varm och sällskaplig frukostupplevelse inte. Jag tar den sista skvätten kaffe som mina föräldrar lämnat efter sig. Tack, nästan en halv kopp!

Ni hatar mig, inte sant?

Jag värmer mitt kaffe i micron i 22 sekunder, sen får det vara nog. Det smakade helt ok ändå. Men jag är fortfarande hungrig så jag letar i skåpen efter något nyttigt. Kanske mannagrynsgröt? Nej det fanns inte, och havregrynsgröt är jag trött på efter ett år i lumpen. Det får bli knäckebröd, mer är jag inte värd. God morgon.



För djupare förståelse av denna text klicka här.


Kommentarer
sassiebass skrev:

jag tror dessvärre inte att du hade tackat nej till min goa havregrynsgröt. och jag skulle nog vilja påstå att det är mer än "gammal ingrodd fotsvett" som ger upphov till odören på ditt rum.. men för att ändå komma med ett glädjande besked, så har man mer bakterier i munnen än i rumpan :P

2008-09-24 @ 21:55:33

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0