Hjärtlösa typer

Metallica kommer åter till Sverige (och precis nu drog Prince Charming igång i min mediaspelare). Jag var på deras senaste sverigespelning på Stadion och det var otroligt mäktigt. Trots min lediga dag gick jag upp med tuppen och bänkade mig vid datorn och ticknet. Jag satt där och hackade på F5 som om jag spelade ett gammalt Vinter OS-spel, samtidigt som telefonen mellan axeln och örat med jämna mellanrum gav ifrån sig ticknets automatiska ursäkter om lång kö. Jag satt upp emot två timmar innan jag gav upp hoppet om biljetter, och därefter tittade jag motvilligt in på blocket istället. Där strömmade annonserna om ståplatsbiljetter in utan uppehåll och priserna var höjda med runt 400% Den gången löste det sig för mig genom en avbokad kusin, men denna gång gav jag mig inte ens in i hötorgsmarknaden.

Kontentan av allt detta pladder är att jag blir så satans förbannad på folk som parasiterar på system och med tiden gör dem fullkomligt opålitliga. Detsamma gäller Idioten som varje vecka säljer ett större antal SJ-biljetter på blocket till ockerpriser. Har folk ingen skam i kroppen när de saboterar för andra för att på ett oärligt sätt göra sig själv en hacka?

Kommentarer
Lexi skrev:

Suck, hatar såna idioter!

2008-11-02 @ 18:00:19
URL: http://www.boybeater.org/x

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0