Ljugbluffing

Min chef kom fram till mig idag och tyckte att jag kunde kolla upp när vårt telefonfilter skulle börja gälla. Tydligen hade det ringt mer än någonsin sedan vi anmälde intresse att spärra våra nummer mot telefonförsäljning.

Så jag började söka på företagsnamnet men fick ingen direkt träff. Vad jag däremot fick upp var ett antal ljudinspelningar på YouTube med rubriker som "Telefonförsäljare bluffar" osv.

*Gulp*

Jag kollade det gamla mailet jag fått angående den här spärren och sökte på både nummer och företagsnamn, men jag kunde inte hitta vare sig det ena eller det andra. Jag testade då att ringa, med väntat resultat- en jävla massa tut.

Vi har kort och gott blivit blåsta! Som tur är hade vi inte betalat något än, men vi verkar däremot ha uppnått direkt motsatt effekt mot vad vi önskade, och våra nummer blir numer inte bara uppringda, utan totalt terroriserade av telefonförsäljare.

(Om ni ska spärra något nummer, använd er då Endast av Nix och inget annat, speciellt inte om det sägs gälla företag. Det går nämligen inte att spärra företagsnummer. Så det så.)

Kommentarer
Lexi skrev:

Fan vad det suger!

Jag har tur, de ringer ALDRIG mig och jag har inte spärrat min nummer heller. Jag är helt enkelt inte attraktiv att sälja saker för ;)

2008-12-04 @ 12:10:00
URL: http://www.boybeater.org/x
Lexi skrev:

förresten, jag läser din blogg genom RSS och nu har blogg.se hållt på och ändrat, så det kommer bara de tre första meningarna i ens RSS feed såvida man inte ändrar inställningarna. Det gör du tydligen på Inställningar>Blogg... pallar du ändra det till att hela inlägget kommer till RSSfeedet?

2008-12-04 @ 12:10:35
URL: http://www.boybeater.org/x
Joel skrev:

Då så var det fixat, men nu får jag ju färre besökare:( Men kul att du har mig på RSS!

2008-12-04 @ 13:20:34
URL: http://joeltipsar.blogg.se/
Lexi skrev:

klart jag har :)

och tänk på de som har dig på RSSen som inte kommer hit ändå, och istället slutar läsa... men nu har du ju fixat den så det är ju lugnt igen ;)

2008-12-04 @ 22:17:11
URL: http://www.boybeater.org/x

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0