Trevligt slut, och gott nytt!

Då var den här. Årets sista, och i mitt tycke mest överskattade festdag, med allt vad det innebär. Bland annat ett antal hundra tusen minderåriga som hade tänkt supa till det såg jag i tidningen. Förmodligen en hel del skadegörelse och slagsmål. Men också en herrans massa roligt. Åtminstone om man har åldern inne.

Jag kommer ihåg när denna dag nalkades för några år sedan, när jag inte ännu hade fyllt aderton. Man var inställd på allt det där man sett på American Pie. Sprit, brudar och total succé. Det slutade med sjutton bussresor till olika förmodade fester där man stod utanför så länge tålamodet och fingertopparna höll, och på alla tänkbara sätt försökte tigga till sig en plats på insidan.

Men vad ska man göra? Inte ett enda ställe skulle hålla öppet för denna målgrupp under nyårsafton. Och hur många föräldrar lånar ut sina hem för sin tonåring att hålla fest i, medan de själva är ute och firar?

Nej tack och lov att man levt tillräckligt länge för att inte bli nekad i krogdörren längre (pga ålder). Tonåren hade ju sina stunder, men nog är jag tacksam att de är över. Så med detta luddiga budskap önskar jag er alla ett Gott Nytt år, och en mycket trevlig kväll. Och håll för allt i världen inte igen - den här dagen kommer ju bara en dag om året, och man får ju alltid vänta så satans länge också.

  • Och just det, ett tips till alla er som nu inte har något speciellt att göra och mest tänkte vara ute och slira. Skulle ni vilja vara så bussiga och inte krossa alla busskurer - det blir så nedrans kallt i vinterblåsten. Tack!

Kommentarer
Plymen skrev:

Ja Gott Nytt År i efterhand! Hoppas du hade en trevlig kväll!

/Plymen

2009-01-01 @ 23:21:53
URL: http://www.mobilblogg.nu/plymen
Daniel skrev:

Hyvää uutta vuotta!

2009-01-02 @ 01:45:22
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
ullrika skrev:

jodu. den gode Dean uttryckte det fint. han kallade nyårsafton för amatörernas afton. nåt i stil med,



jag super 364 dagar om året - utom nyårsafton. den är för amatörer!



hoppas det blidde bra iaf?

önskar dig ett bra år :)

2009-01-03 @ 00:34:05
URL: http://akirllu.blogg.se/

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0