Agera!

Hög tid för julklappshandel tänkte jag igår. Nog bäst om jag stiger upp åtminstone senast 10 så att man hinner få någonting gjort. Jag steg inte upp tio.

Jag steg upp lite efter 12 sådär, och kände mig ganska hungrig. Jag funderade en stund över vad av frukost och lunch som lockade mest. Det fick bli pannkakor.

När jag hade fått alla dessa från tallriken till magsäcken var det dags att göra sig redo för publik åskådning. Med andra ord behövdes en dusch. Jag satte igång lite musik för att bättre komma i stämning, och först ut var en lugn goding från Joshua Radin. Så där stod jag i duschen och njöt. Skummet började tillta på min hjässa när låten mynnade ut i sina avslutande toner. "Undra vad det blir nu" tänkte jag, men med en viss del oro. Jag hade nämligen fått höja volymen ganska mycket för just den låten då versionen är ganska lågt inspelad, så en allt för tung låt var inte önskvärt. Jag hade nog glömt att ta i trä, för vilken jävla chock jag fick! Jag tror aldrig jag har hört så hög musik, det var helt fruktansvärt. Jag insåg fort att jag måste få av musiken för att inte åsamka några permanenta skador. Eller bli vräkt för den delen. Enda problemet var att jag stod i duschen. Naken, med en hatt av skum på huvudet. Och dessutom var persiennerna i vardagsrummet fullt uppdragna. Beslutet var ändå enkelt, och jag agerade snabbt, precis som jag blivit lärd i lumpen. Dock är jag osäker på om min kapten hade blivit stolt över mig ifall han såg mig krypandes naken över golvet, med huvudet inbäddat i ett djupt skumlager.

Kommentarer
S skrev:

HAHAHA! Rolig bild jag fick i huvudet nu.

2008-12-20 @ 21:15:05
URL: http://manzuri.wordpress.com
ullrika skrev:

ålning medelst halning kan komma till pass i situationer sällan anade :D

2008-12-20 @ 22:19:00
URL: http://akirllu.blogg.se/
Joel skrev:

Jag fick just erfara det. Inte trodde jag väl att det här var skulle bli mitt första skarpa fall efter att ha krälat timme efter timme i gyttjan i mina grönkläder.



S, kan du inte beskriva din bild? Vore kul!

2008-12-22 @ 01:03:23
URL: http://joeltipsar.blogg.se/

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0