Lite av min julafton

I morse blev jag väckt av min flickvän. Hon satt på en strand i Thailand och svalkade sig med något alkoholfritt alternativ. Själv låg jag i sängen och försökte låta så munter som möjligt, det var trots allt "mitt i natten" som jag uttryckte det gång på gång. Hon insisterade dock på att klockan endast borde vara 7.30 i Sverige vilket jag vid närmare eftertanke kunde hålla med om. Men ändå.

Givetvis var det fantastiskt kul att höra från henne, men man blir lite stressad när man vet att kronorna tickar iväg i en faslig takt. Vi fattade oss kort, men jag fick åtminstone reda på att hon hade varit på apskola, och eftersom jag inte hann få förklarat för mig vad det innebär så låter jag fantasin prisa mig med roliga bilder tillsvidare.

I övrigt såg min julafton ut ungefär såhär:

Vid elvatiden tog jag mig ner för trappan till ett dukat frukostbord. God jul sade jag och slog mig ner med en kopp kaffe. Efter min sena frukost var det hög tid för att bidra till julefriden på något sätt, och till min förtjusning var den ädlaste av alla tjänster inte tillsatt än. Jag fick ansvaret för att ta hand om det som hela julbordet står och faller på. Jag skulle stryka julduken.

Sedan hade vi en ganska lång diskussion om i vilken ordning dagens alla höjdpunkter skulle infalla. Jag föreslog Kalle, klappen, maten, men så blev det inte. Det blev Kalle, maten, Karl-Bertil Jonssons julafton SEN klappen.

Nej usch, detta är alldeles för ointressant för att fortsätta på. Jag återkommer när jag faktiskt har något att säga. God jul. Igen.

Kommentarer
S skrev:

Åh, jag är något sent ute, men tack detsamma. Det blev till och med alldeles för mycket av skinka, klappar, kalle och bertil.

Och nu sitter jag ensam hemma med en extremt magsjuk 2-åring och en nyfödd. Håll tummarna för att det inte är vinterkräksjukan... Urk.

2008-12-25 @ 11:07:28
URL: http://manzuri.wordpress.com
Lexi skrev:

Du som är tipsar kungen, tipsa flickvännen om att köpa ett telefonkort att ringa med när hon är i thailand. De är sjukt billiga och håller typ 30 minuter iaf... så slipper ni stressa igenom samtalen :)

2008-12-25 @ 16:59:23
URL: http://www.boybeater.org/x
Joel skrev:

nej fy tusan, den där sjukan verkar vara det värsta man kan drabbas av. jag lovar, jag håller mina tummar för er!



jag borde kanske göra det, men nu är det väl för sent antar jag. men tack! ska komma ihåg det.

2008-12-26 @ 00:22:19
URL: http://joeltipsar.blogg.se/
Lexi skrev:

Vadårå är hon på väg hem? För om hon har en dag kvar kan hon ju spendera den i telefon med dig ju?



Andra gången jag åkte till Thailand stannade jag 3 månader så då köpte jag ett kontantkort till mobilen istället, (där asså) men då behöver man tydligen ha med en thailändare för någon måste stå på numret...

2008-12-26 @ 11:27:15
URL: http://www.boybeater.org/x
Joel skrev:

nej inte riktigt på väg, det är dryga veckan kvar. så ja, det kanske skulle löna sig... jag får skicka henne ett sms och tipsa om det, för någon thailändare tror jag inte hon känner.

2008-12-26 @ 16:30:43
URL: http://joeltipsar.blogg.se/
ullrika skrev:

hade tänkt tipsa om Lexis tips för det kändes fint att kunna bjuda tillbaka i din tipsarblogg men eftersom det i dubbel bemärkelse tydligen är för sent så tipsar jag om gemensam resa nästa gång istället. blir garanterat billigare! ur telefonräkningssynpunkt alltså :)

2008-12-26 @ 23:30:14
URL: http://akirllu.blogg.se/

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0