En julsaga

Idag gick många av oss på julledighet, och självklart skulle denna helgernas helg firas lite extra. Så jag fick i uppgift att med byråns slantar införskaffa lite rusdrycker. Okej då, lite vin, jag gillar bara ordet rusdrycker.

På eftermiddagen samlades vi kring soffbordet(!) med våra vinglas höjda och lyssnade till en stolt VD när han tackade för det gångna året och önskade oss ett gott nytt och allt det där. Efter detta fick vi en tjusig presentpåse, innehållande olika typer av delikatesser. Mina tre-i-topp är Pesto con Basilico Genovese, Olio extra vergine di Oliva samt Parmigiano Reggiano. Det är italienska.

Men denna påse innehöll även något annat. Nämligen ett fint litet benvitt kuvert, i vilket något alldeles magnifikt uppenbarade sig. I detta kuvert låg mitt livs första...(trumvirvel)


JULBONUS!

Alla var så glada. Glada på vin, glada för presenterna, glada över den nalkande ledigheten och givetvis glada över de skattade kontanterna.

Själv var jag inte bara glad. Jag kommer nämligen få vara utan Sarah resterande del av detta år. Hon ska tillsammans med sin familj spendera jul och nyår i, hör och häpna, Thailand. Och jag blir kvar här. Ensam. Gnagandes på min italienska parmesan med en enda tanke i huvudet.

Jag borde nog ha pasta till det här.

Kommentarer
S skrev:

Haha! Bra där.



Själv har jag bara fått skräp från jobbet. Sist en skrikig knallblå vas med ett stort tryck på, namnet på företaget som i grund och botten äger företaget jag jobbar på. Jag antar att jag inte behöver nämna att vasen aldrig följde med hem.

2008-12-20 @ 09:31:24
URL: http://manzuri.wordpress.com
Tojjan skrev:

Det är gott att det finns chefer som har vett på att uppskatta, belöna och motivera sin personal! Be proud!



//God fjärde...tänd ett ljus!

Tojjan

2008-12-20 @ 15:29:14
URL: http://tojjan.blogspot.com
Joel skrev:

Jag är oerhört tacksam! Bara älskar mitt jobb/arbetsplats/mina kollegor. En puss skulle dom ha, allihop!

2008-12-20 @ 15:59:57
URL: http://joeltipsar.blogg.se/
Plymen skrev:

Ja det var en toppendag denna med fina presenter och trevlig bonus... Men stackare där att bli lämnad ensam hela julhelgen utan din käresta... Men tiden gå snabbt och vips så är hon tillbaks... Lät som en klyscha det sista, men välment...! God Jul!

2008-12-21 @ 22:17:50
URL: http://www.mobilblogg.nu/plymen
Joel skrev:

Ja jag hoppas att det ska gå snabbt, men så kan jag ju också glädjas lite åt att jag vet att hon har en trevlig semester. Inte så mycket kanske, men lite. God jul till dig själv!

2008-12-21 @ 23:54:20
URL: http://joeltipsar.blogg.se/

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0