Vi är åtminstone trevliga

Jag stötte på en gammal lumparpolare på stan idag. Jag är dock osäker på om vi kan räknas till lumparpolare då vi knappt skakat hand innan han hittade en väg ut ur värnplikten. Any how, vi hälsade glatt och drog igång ett milt kukmäteri. Ingen av oss kom ihåg den andres namn, ändå slutade vårt samtal med att han ville ha mitt nummer, vilket jag gärna spottade ur mig. Men jag skulle kunna sätta min allra käraste del på att vi aldrig kommer att höras ändå, inte för att jag har något emot honom, men för att det helt enkelt vore konstigt.

Ett annat konstigt möte hade jag förra veckan på tåget. En kille som gått i min gymnasieklass en termin, men som aldrig riktigt blev en vän satt där tillsammans med vilka jag visste var hans familj. Han såg mig halvvägs in i vagnen och hälsade med klassikern "Tjena. Läget?" Så vad fan ska man göra? Nu är det liksom redan för sent att bara knalla vidare. Jag måste ju fråga hur läget är med honom för att inte framstå som en röv. Så frågorna studsade hej vilt fram och tillbaka, trots att info om Natasha Peyres favoritglass hade varit mer intressant.

Han frågade vart jag varit, och jag frågade tillbaks.

"På kryssning." svarade han.
"Jaså, en ölkryssning?" frågade jag.
 "Nej, typ julbord."
"Jaha, med jobbet eller?"
"Nej med familjen" sade han och pekade menande på sitt sällskap.

Sedan avslutades det hela med "Nej, du får ha det bra" yadayadayada... och jag fortsatte bestämt in i tåget och försökte se ut att ha en anledning att inte sätta mig närmre.

Varför kunde vi inte bara ryckt på ögonbrynen lite, och givit situationen den uppmärksamhet vi båda visste att den förtjänade? Tänk så mycket tid vi lägger på att prata med folk vi inte vill prata med, om saker som vi enkelt uttryckt don't give a rats ass about.

Kommentarer
Daniel skrev:

Vad det jag som söp er fulla ¨på båten?

2008-12-03 @ 15:55:24
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Joel skrev:

I wouldn't know. Var inte med sedu...

2008-12-03 @ 21:03:51
URL: http://joeltipsar.blogg.se/
J skrev:

Det gamla ögonbrynet funkar ju i ur och skur, synd att det är så många retards som inte kan det. Sånt gör mig ledsen. På insidan liksom.

2008-12-04 @ 21:05:22
URL: http://kreftans.blogg.se/
Joel skrev:

Ja usch! Det finns få saker som är mer enerverande än att fastna i ett samtal man bara skulle vilja ta sig långt långt bort från.

2008-12-04 @ 21:10:43
URL: http://joeltipsar.blogg.se/
Plymen skrev:

Ja ibland så skulle man vilja ha stora mörka solglasögon som man kan gömma sig bakom, men det känns lite overkill vid den här årstiden. Men då skulle man kunna undvika en del av dessa jobbiga situationer.

2008-12-07 @ 17:22:49
URL: http://www.mobilblogg.nu/plymen

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0