Adobe Illustrator is the shit

Dagen har börjat lugnt på byrån. Och när det är lugnt, vilket i klarspråk betyder inget att göra, så försöker jag skapa mig uppgifter. En perfekt sådan tidsfördrivsuppgift är att lära sig Adobe-programmen som är lite A och O på reklambyrå. Jag fick börja med att ladda ner en testversion då en ny produktnyckel kostar mer än en familjecharter till Kroatien. Sedan fick jag tillhörande guidebok att plöja igenom pärm till pärm - helt underbart, utbildning i arbetet! Detta stämmer perfekt in på min plan att göra mig oumbärlig här. Det första jag gjorde var till exempel att stuva om totalt i materialförrådet så att ingen annan än jag själv hittar där. Dessutom ser jag alltid till att det finns kaffe, vilket förmodligen är det som i slutänden skulle belönas med förlängt kontrakt om det skulle komma på fråga.

Ett tips är helt klart att införskaffa en sådan bok om man verkligen vill lära sig något Adobeprogram.

Detta är mitt första kompletta Illustratorprojekt. Vad tycks?


Kommentarer
Plymen skrev:

Snyggt Jobbat Joel!

2008-12-01 @ 15:44:27
URL: http://www.mobilblogg.nu/plymen

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0