Bojkott

Jag har ju snackat en del om SJ här på min blogg, och även om olika generösa människor som säljer biljetter på Blocket. Med detta inlägg tänkte jag nu också be er att inte köpa av en kille som heter Micke och som annonserar från ett företag som heter AmoromA AB. Jag har nämligen kollat efter biljetter till så gott som varje helg, och varenda gång har jag sett hans annons där. Jag kan ju inte säga med 100% säkerhet att alla biljetter han säljer har ett inköpspris på 95 kronor och att han sedan säljer dem vidare för 400-450, men jag tycker mig ändå se någon form av mönster. Så om ni tycker som jag att det här är ett klassiskt fall av ocker och att det är klandervärt, så gå med i min bojkott mot Micke på AmoromA AB.


Kommentarer
Anonym skrev:

Han är dessvärre fortfarande igång, är det inte olagligt?



Skulle inte ha nåt emot att göra en process av det. Hör av dig om du är på! Trött på utsugandet, så jävla lågt. Har dessutom varit förbi hans bostad och vid hans dörr, för att köpa en biljett. Han bor flådigt, och det han håller på med är svindel.

2009-04-23 @ 01:53:10
Martin skrev:

Jag tycker det är bra att det finns såna som han.

Om jag kommer på att jag vill åka till Göteborg nästkommande helg, så är det stört omöjligt att få tag på biljetter hos SJ, och har de några så kostar de typ 1000 kr styck.

Att kunna köpa dem av tex Micke är jättebra... det är ju under halva priset.

Klaga istället på SJ som sätter ockerpriser ju närmare resan man kommer.

2009-07-18 @ 19:24:23

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0