Hurra, hurra, hurra!

Denna eftermiddag har det varit familjegathering. Min utflyttade bror kom hit med sin sambo för att grattas i efterskott, och även mina farföräldrar var här. Det ska poängteras att detta är två älskvärda människor, trots det att min farmor börjar få fler ålderstecken än de ytliga. Hon har nämligen lite svårt med korttidsminnet, "it's not amnesia". Detta brukar visa sig ganska snabbt. Vid första anblicken utbrister hon i ett upprymt skratt och konstaterar att alla barnen har växt, och att hon själv har sjunkit ihop. På detta följer en kort tillbakablick till när vi kom och hälsade på henne som små.

Vid matbordet kan man alltid vänta sig hennes positiva utlåtande om den fantastiska maten, och de skickliga kockarna bakom den. Det absolut roligaste inträffar dock när det är dags för fyrfaldiga leven. Idag blev min käre farmor så ivrig att gratta min bror att hon skyndade fram till ett trefaldigt hurra redan innan sången, för att sedan ta täten i ett fyrfaldigt efter den. Lite pinsamt blev det dock på min systers bröllop när hon klämde till med ett ljudligt femte helt själv. Men jag älskar min farmor ändå såklart.

Kommentarer
Lexi skrev:

hmmm eeeehhh försöker förstå vart i det hela din farmor blev pinsam?

hon bryr sig, är glad att se er, minns när ni var små och har roliga anekdoter...

fan vad du kommer sakna det när hon är borta!

2008-11-09 @ 22:47:39
URL: http://www.boybeater.org/x
TipsarJoel skrev:

Ja nu har jag ju inte sagt att Hon var pinsam utan att den situationen på bröllopet var lite pinsam. Jag älskar som sagt min farmor och tycker alltid det är roligt att träffa henne och prata gamla minnen.

2008-11-09 @ 22:57:56
URL: http://joeltipsar.blogg.se/

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0