Såhär funkar det på Macken

Gårdagen blev ett långt dygn. Först jobbade jag 9-17 på byrån, vilket som alltid var kul, och sedan jobbade jag 20.30-00.30 på min gamla arbetsplats - Macken.

På Macken får man vara med om diverse roliga saker. Till exempel kom en äldre man in genom dörren en gång och började omgående gorma att pumpen inte fungerade. Jag sa att jag skulle komma ut och hjälpa honom så fort jag hade avtjänat kunderna i kön. Ytterligare en minut förflöt och mannen kom in igen. "Nu åker jag till en annan mack, era pumpar fungerar ju inte!" Gör så, hann jag med att säga innan han drog ut sin långa näsa igen och satte sig i bilen för att köra iväg. Jag identifierade då också problemet. Han hade försökt få bensin från kortpumpen, fast utan att sätta i något kort då.

En annan händelse jag kan dra mig till minnes var när en man kom inwobblandes med påtagliga promille i blodet. Han var på jakt efter en kam. Jag fick först hjälpa honom finna den, för att sedan fösa honom till kassan för att ta betalt. Problemet var denna gång kundens val av betalningsmedel, som visade sig vara ingenting mindre än kammen han ville köpa. Han stod alltså vid kassan och försökte köpa en kam. Med densamma. Till sist fick jag då göra vad som på ordningsvaktspråk benämns som ett avvisande enligt PL 13§.

Denna gång hände dock inget kul. Däremot hittade jag en fin lapp.


Möjligt rekord i särskrivningar?!


Kommentarer
Kotteby skrev:

Sv:

Alltså. Jag har en teori. Okej, det är ett höftskott. Men det är fortfarande en teori. Tänk om dina brösthår gick vilse och växer bredvid dina benhår. Så att du fick dubbelt upp. Du kanske måste gå och prata med någon om det här.







Kan man ha anti-särskrivning.

Eller betyder vihar något?



2008-11-13 @ 01:02:36
URL: http://www.kotteby.se
TipsarJoel skrev:

Sv: jag ska titta närmare på saken, det låter ju som en möjlighet.



Haha! Det hade jag inte ens tänkt på, men nu när du säger det så känns det som att en anti-särskrivning (hopskrivning?) borde vara ett vedertaget begrepp.

2008-11-13 @ 09:17:54
URL: http://joeltipsar.blogg.se/
Lexi skrev:

Typiskt ilskna människor... de märker inte att de gör fel för de blir så snabbt irriterade. Sen när de blir tillrättavisade så skäms de så mycket att de blir ännu argare... precis sån är jag ;)

2008-11-13 @ 10:57:01
URL: http://www.boybeater.org/x
TipsarJoel skrev:

Du snappade upp precis vad jag ville förmedla:) Gubben som inte kunde tanka upptäckte nog att det var hans inkompetens som var felet, men ville inte svälja sin stolthet helt enkelt. Men det är inte alltid helt lätt...

2008-11-13 @ 11:05:27
URL: http://joeltipsar.blogg.se/
sassie skrev:

att vinna på fusk i jenga är ett typexempel ;p

2008-11-13 @ 11:44:04
TipsarJoel skrev:

BAAAAH!

1. Jag fuskade inte!

2. Du vann!

2008-11-13 @ 12:47:27
URL: http://joeltipsar.blogg.se/
J skrev:

Jävla kotteby, jag trodde jag skulle vara först med vihar...



Hur går det med 100 öp?

2008-11-13 @ 16:41:57
URL: http://kreftans.blogg.se/
Simon. skrev:

Joel, du har nu blottat ditt sanna jag iochmed det här inlägget, du har varit, är och kommer alltid att bli klassad som en korvvändare!

2008-11-17 @ 17:23:23

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0