Oljeshejk på svenska

Jag läste att Postens nya VD tjänar runt 900 friska laxar varje månad. Det är ganska mycket. Jag lägger ned tidningen i knät och försöker fundera ut vad man kan åstadkomma som VD för Posten som gör att man förtjänar en månadslön som knappt 45 av hans brevbärare lyckas skrapa ihop.

Han kanske levererar fruktkorg till samtliga anställda varje måndag, fylld med handplockad frukt från hans egen trädgård? Eller handskriver han kanske adressen på alla kuvert innan de lämnar kontoret varje morgon? Förmodligen inte... Men ett jävla hästjobb måste han ju göra för att förtjäna en sådan abnorm summa. VARJE MÅNAD!

Kommentarer
Anonym skrev:

men jisses! inte kan han tjäna nästan en mille per månad? shitpomfrit. jag har valt fel yrke, det är då ett som är säkert...



ps. men tänk så mycket inkomstskatt det blir på den lönen. asabra för sverige juh!

2008-11-20 @ 22:01:21
Plymen skrev:

Jag lovar, han är överbetald så att det skriker om det. Bättre att fördela ut dessa pengar lite rättvist åt de som verkligen gör jobbet, alltså brevbärarna... Punkt slut!

2008-11-20 @ 22:38:11
URL: http://www.mobilblogg.nu/plymen
TipsarJoel skrev:

Två intressanta synpunkter. Annars finns ju revolutionsalternativet...?

2008-11-21 @ 10:03:07
URL: http://joeltipsar.blogg.se/
ullrika skrev:

jag ser att jag bliddit anonym på bloggesses bekostnad. översta kommentaren är jag skyldig till. ville bara förtydliga :)

2008-11-24 @ 00:59:45
URL: http://akirllu.blogg.se/
TipsarJoel skrev:

Ja men vad trevligt att du tittade in igen, jag funderade länge över vem denne tyckare kunde vara. Men nu vet jag, och du är välkommen tillbaks!

2008-11-24 @ 15:45:02
URL: http://joeltipsar.blogg.se/
ullrika skrev:

tackar!

aldrig min mening att hålla min identitet dold. iaf inte när jag tycker saker :)

2008-11-26 @ 23:44:17

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0