Så det så

När jag har förklarat för folk vad det är jag jobbar med så slängs ofta ordet slappt i mitt ansikte. De tycker också att det verkar himla kul, men en generell övertygelse tycks vara att det är slappt att jobba på reklambyrå, men ack så fel de har.
  1. Idag när jag skulle slicka ett kuvert fick jag ett elakartat papercut på överläppen.
  2. Efter min halvtimmes massage i förmiddags var jag så mör att jag knappt kunde sitta rakt i min fåtölj.
  3. När jag skulle skumma mjölk till espresson skvätte det och kom på min hand så att jag brände mig.
  4. Dagens tårta innehöll så mycket grädde att jag inte ens orkade äta upp.
Ja, som ni ser lurar farorna lite här och var, så jobbet på reklambyrå lämpar sig knappast för sillmjölkar ska ni ha klart för er.

Kommentarer
Plymen skrev:

Ja du har så rätt det du skriver. Det är ett hårt harvande och många produktnummer att ha i huvudet på byrå. Att sitta i kassan på Konsum är rena semestern om man ska jämföra... :-) Jag har faktiskt gjort det för länge sedan. Då var det en massa sk. PLU nummer som man skulle lära sig. Jag kommer fortfarande ihåg att gurkor hade PLU 116 om jag minns rätt.

2008-11-21 @ 23:10:24
URL: http://www.mobilblogg.nu/plymen

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0