Inte lika häftigt längre

Man ser dem inte allt för ofta nu för tiden, spikesen. Men jag kommer ihåg en gång när jag, en liten knodd på elva år skulle på disco. Jag hade mina häftigaste brallor på mig - de pösiga svarta med stora fickor, och det var dukat för framgång. I mitt annars så silkeslena och linblonda hår fanns nu samtligt innehåll från en röd Dax Wax-burk, och spikarna var helt perfekta. Luftgitarrtävling 1999 here I come! Mina föräldrar var dock inte lika förtjusta i dem på kvällen när de skulle avlägsnas med kniv och diskmedel.

Igår såg jag dem igen, som komna ur en tidsmaskin.


Kommentarer
Plymen skrev:

Ska man vara fin så får man lida pin... Ack ett ordspråk som oftast stämmer...

2008-12-01 @ 15:50:36
URL: http://www.mobilblogg.nu/plymen

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0