Snor är också äckligt

Ganska skönt med vinter ändå. Vitt och fint. Så länge man har bra kläder så finns det ju som bekant inga dåliga väder. Fast jo, det finns det. Vissa delar fryser man ju alltid om. Näsan till exempel, den är alltid kall, och är den som i mitt fall stor som Himalaya så tenderar den också att bli väldigt röd och rinnig. Det är ju också jobbigt, när man känner att man behöver snyta sig på offentlig plats. Personligen skulle jag inte göra det. Gärna torka mig lite diskret för att slippa sitta och snörvla istället, vilket är minst lika äckligt. Men att liksom dra totalt korsdrag genom skallen känns väldigt konstigt, och kan egentligen likställas med att prutta eller rapa. Man snyter sig för att det är obehagligt att ha snoret i näsan, men det är ju inte alls särskilt trevligt för omgivningen. Det är precis samma sak med fisen och rapen - obehagliga att hålla inne, men man brukar försöka stå ut för att inte utsätta andra för obehag.

Kommentarer
Anonym skrev:

Men att snyta sig tycker jag inte är så störande om man sköter det snyggt. Det är väl värre om man lägger en smygfis och låtsas att det regnar... Det är fegt och då utsätter man sin omgivning för en massa misstänksamheter och vem somhelst kan få skulden... :-)

2008-11-25 @ 20:48:33
TipsarJoel skrev:

Det är helt klart värre att fisa eftersom det även luktar, men jag tycker att en total genomblåsare i näsduken kan vara äckligt nog för att göra det till en privat grej. Men som sagt, sköter man det snyggt och en aning diskret så är det väl helt ok.

2008-11-25 @ 20:56:35
URL: http://joeltipsar.blogg.se/
Daniel skrev:

Fast snor e väl ändå inte lika fult som att fisa å rapa bland folk. Lite snor gör väl ingen skada.

2008-11-25 @ 21:51:10
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
J skrev:

Man kör ju den gamle skogshuggarsnytningen såklart..



Jag håller på och finner migsjä... ne.. jag tröttnade ur lite bara, är snax tillbaka vetu! =)

2008-11-25 @ 21:56:56
URL: http://kreftans.blogg.se/
Lexi skrev:

antingen kör man den enkla torkningen av nosen eller en diskret snytning, men att snörvla eller dra in det en gång ordentligt är bara nasty...

2008-11-25 @ 22:00:33
URL: http://www.boybeater.org/x
TipsarJoel skrev:

Precis Lexi. Och nej Daniel, det är inte lika fult, men jag förundras över hur öppna folk är med att blåsa ur totalt på tunnelbanan eller vad det nu kan vara. Så himla trevligt är det inte.

2008-11-26 @ 09:40:16
URL: http://joeltipsar.blogg.se/

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0