Everything is connected

Jag brukar gå från jobbet ungefär 17:10. Gör jag det så hinner jag nämligen med "snabbtåget" från Tekniska högskolan kl. 17:33. Ett snabbtåg på Roslagsbanan mäktar dock inte köra snabbare än ett vanligt tåg, utan dess enda förtjänst är att det inte stannar på alla femtioelva stationerna, vilket sparar mig i runda slängar 4 minuter. Totally worth it!

Idag gick jag 17:17 från jobbet vilket ledde till att jag kom precis i tid. I tid för att hinna se tunnelbanetåget lämna perrongen that is. Jag gav då istället bussen + en liten promenad en ärlig chans, och hann då precis... se min anslutande buss pysa loss från hållplatsen. Promenaden fick bli lite längre, och jag var snart framme vid Östra station, och denna gången hann jag faktiskt till tåget. Tyvärr bara för att se, nej känna det lämna sitt näste.

Kontentan: Allt är sammankopplat, precis som i filmen (och fenomenet) Butterfly Effect, och idag gjorde jag tyvärr en Googlesökning för mycket.


Kommentarer
J skrev:

Kausalitet är en bitch =)

2008-11-21 @ 15:43:44
URL: http://kreftans.blogg.se/

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0