Dum dum dum Joel

Dagens tips kommer som de flesta andra på denna blogg från egen erfarenhet.

Jag var på väg in till stadens kärna för min handsvettframbringande intervju på reklambyrån, när någon ringer mig. Det visar sig vara en kille som nu ca en månad senare svarar på min ansökan till en tjänst som MC-bud. "Nu ska jag inte bränna några broar" tänkte jag och svarade att jag fortfarande var intresserad. (Jag har redan sumpat ett jobb med att säga att jag redan hade en intervju, men att jag kunde höra av mig efter den. Jag behövde inte höra av mig.) Men sedan kom nådastöten som blev för mycket för Joels samvete.

"Jobbar du någonting nu?"

"Hehe, jag är faktiskt på väg till en intervju precis just nu."

I kid you not när jag säger att han var borta innan jag hann säga marmeladmacka (varför jag nu skulle göra det..?).

Joel 0 - Arbetsgivarna 2.

  • Så tipset lyder: när du söker jobb, behåll bollen på din sida, och "undanhåll delar av sanningen" om det behövs.

För er som undrar gick intervjun bra, så jag är ett steg närmare en tjänst som assistent (a.k.a bitch) på en reklambyrå.


Kommentarer
Lexi skrev:

Har gjort det misstaget jag med... nu undanhåller jag mycket

2008-10-22 @ 18:18:41
URL: http://www.boybeater.org/x
J skrev:

Moderera är när man godkänner alla kommentarer innan man publicerar dom. Används nästan bara av "kändisbloggar" och folk som skriver massa jävla reklamskit, mest för att ingen ska se hur hatade dom är

2008-10-22 @ 20:55:41
URL: http://kreftans.blogg.se/
Kotteby skrev:

Tror du han varit kvar i luren om du sagt:

"Hehe, jag är faktiskt på väg till en intervju precis just nu, marmeladmacka"



Ja, vi får ju aldrig veta, så varför efteranalysera.

2008-10-23 @ 00:40:34
URL: http://www.kotteby.se
Joel skrev:

En stund till kanske. Och frågat: varför sa du marmeladmacka?

2008-10-23 @ 01:22:49
URL: http://joeltipsar.blogg.se/
S.H (the young one) skrev:

Joel, Joel, Joel, eftersom jag har stora erfarenheter från arbetslivet ska jag nu istället ge dig ett tips... Att ljuga är fult, att dra en liten viting är helt okey!

Hoppas det löser sig med a.k.a bitch jobbet ;)

2008-10-23 @ 09:48:43

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0