En bra dag

Idag har jag gjort mycket. Jag har inte tjänat en spänn, men jag känner mig faktiskt ganska nöjd ändå. Det jag har gjort är att jag har gått runt i stan och sökt jobb, before internet-style. Med enirokartan i handen navigerade jag mig helt enkelt runt i staden och droppade in på byrå efter byrå. Varje VD överträffade den föregående med sin förvåning, men de var också alla väldigt trevliga och glada över att få besök. "Vad kul att du kommer in!" och "Men vad kreativt av dig." var vanliga responser, och jag fick verkligen intrycket att de skulle göra sitt bästa för att erbjuda mig något. Faktiskt så fick jag precis ett mail från en VD som lovade att höra av sig om något dök upp, och han sa också att jag skulle höra av mig om jag behövde praktikplats - inte så illa pinkat tycker jag.

Så dagens definitiva tips är således att söka jobb old school och gå till platsen och presentera sig. Det är så jag har fått mina tidigare jobb och jag måste säga att det ser relativt ljust ut den här gången också. Men som en liten bonus tänkte jag också passa på att, kanske inte tipsa om, men iaf nämna en låt som jag alltid blir glad av att höra. Och jag är väl medveten om riskerna jag tar nu, men so be it. Låten är Mmm Bop med Hanson.

Kommentarer

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0