För snäll efter en helkväll

Vid sju ringer klockan och det är dags att kliva upp. Klockan åtta är jag igång på jobbet - jag ska vicka i en tvåa idag (men det blir för mycket att redogöra för). 16.00 är jag klar efter mina avslutande två timmar på fritids. Men än är det bara halvtid. 22.00 är det dags igen, men då ska jag se efter lite större barn på ett hotell. Tack vare min trotjänare VW Golf är jag framme i god tid och en kollega visar mig upp till köket där alla ordningsvakter sitter som riddarna kring det runda bordet. Jag tar i hand med allihop och känner direkt att jag måste ha ett grymt handslag för att bli respekterad i det här sällskapet. När jag sträcker fram handen för att hälsa på killen som tydligt är alfahanen i gruppen ser jag hur en tät, färglagd tatuering smyger sig fram under den åtsittande ärmen. Jag hade också hunnit lägga märke till konsten på bröstet som lyste igenom hans vita skjorta. "Baloo... heter jag." mullrar han fram. Jo tack tänker jag. Och jag är gärna Mowgli.

Sedan hängde jag med en annan kille på rundvandring i hotellet och jag insåg direkt att här kommer jag aldrig lära mig att hitta. När den ronden var klar positionerade vi ut oss för att i stort sett stå av hela natten. Det mest spännande som hände var när vi jagade ut två "kolatorskar" från toaletten. Annars fördrevs min tid mest med att lyssna på historier om Hells Angels och Bandidos som tydligen är en ordningsvakts värsta fiender. Och vilka sjuka historier det var! Han var en riktig storyteller den där Baloo.

När passet var slut utvecklade sig situationen så att jag skulle skjutsa hem en kollega till Kungsängen. Det skulle ta mig en timme extra, men han frågade och jag är helt enkelt för snäll för att säga nej. Jag fick ett bra tips iaf, som jag tänkte vidarebefordra.

  • Står man vid ett rödljus och ingen annan bil är i närheten så kan man få det att slå över genom att blinka med hellyset. Testa, det funkar!


Kommentarer

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0