Fungerande häxbrygd

Under mitt senaste själasugande 12.5-timmarspass på hotellet åkte jag som grädde på moset på en skön förkylning. I brist på annat att göra gick jag och beklagade mig för den världsvana Night Managern, som genast sken upp. "Jag har en kur" sade han i sann Sickan-anda och gick med raska steg till baren.

"Ingen alkohol i tjänsten" sade jag och kände mig nöjd med kvällens tredje straffbart dåliga skämt. Han tog ingen notis av mitt sorgliga försök utan fyllde istället upp en kopp med Cola. Denna åkte sedan in i mikron och kryddades som avslutning med ingefära och lime.

Jag kände mig lite som ett barn med broccoli på gaffeln när jag försiktigt smakade av. Till min förvåning var det inte alls förkastligt. Det var rent av ganska gott, och faktiskt skönt för halsen dessutom. Kan vara ett värdefullt tips i dessa hösttider.


Kommentarer
Anonym skrev:

bra tips, är alltid bra att veta :D

2008-10-20 @ 22:39:41
Lexi skrev:

hmmm kanske nåt att testa nästa gång... annars har man turen att vara en sån där person som typ aldrig blir sjuk (ta i trä o hoppas det håller i sig)... låter annars sjukt äckligt

2008-10-21 @ 23:40:55
URL: http://www.boybeater.org/x
Kotteby skrev:

Jag har för mig att det blixtrar på bra i micron med en colaburk där. Ja, jag har ju inte testat själv. Det var en kompis.

2008-10-22 @ 13:20:34
URL: http://www.kotteby.se
Joel skrev:

Lämpligtvis öppnar man burken och tömmer innehållet i en annan, mer mikrovänlig förpackning. Jag frånsäger mig allt ansvar för eventuella katastrofer som uppstått under detta experiment!



Jag kan inte likna smaken vid något annat, men gillar du cola och lime så ska det nog slinka ner.

2008-10-22 @ 20:41:09
URL: http://joeltipsar.blogg.se/

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0