Unlike Jehovas

Mycket att berätta equals långt inlägg.

Idag skulle jag tillbaka till reklambyrån för "ömsesidig avkänning". Mina direktiv var att flyta runt och försöka att inte störa för mycket, men ändå visa intresse av att ta lärdom (alltså störde jag förmodligen ändå). Detta gjorde jag med min allra bästa sida utåt för att få bra omdömen av besättningen.

Allt funkade super och jag gick mest runt och kände mig nöjd och tacksam över allt. En timme senare blev deja vu känslan ett faktum när jag (precis som i mina dagdrömmar) satt och pratade lön med VD:n. Jag citerar min arbetsgivare: "Ibland lönar det sig att knacka dörr". Jag vågade inte efter noga övervägande fälla kommentaren "unlike Jehovas" då jag var tämligen ovetande om hans egen tro.

Vid lunchtid släpptes jag och mötte upp med bror min för att dra en repa på stan och på kvällen rasta mina idelagda muskler. När vi sen stod i duschen på SATS fick jag ett starkt intryck av ett en man tittade lite väl mycket åt mitt håll. Jag bestämde mig för att tro att han var homosexuell, och försökte därefter komma fram till hur jag kände över min förmodade utsatthet. Vissa skulle säkert uppfatta det som smickrande att bli inspanad, oavsett vem spejaren är. Jag kände inte så. Nu har jag ju som sagt inga belägg för att han faktiskt spanade in mig, men om det vore så, skulle jag nog känna ett visst obehag. Min bestämda uppfattning är dock att jag inte är homofob.

Sist men inte minst har jag denna dag konstaterat att simpel humor (urhumor) KOMBINERAT med skadeglädje är det absolut roligaste som finns. Det satt nämligen ett gäng tonåringar i mitt synfält på tåget när jag var på väg hem, varav en av dem reste sig upp, gick fram till sin vän och ganska försiktigt knockade dennes huvud mot väggen. Det hördes en ganska ljudlig duns följt av rejäla skrattsalvor. Dessa salvor kom dock från fler än bara den kompisgruppen, bland annat två män i 30-årsåldern och mig själv. Fruktansvärt roligt var det. Men simpelt, och lite elakt.



Fickparkering

Snyggaste bänken i stan

Dessa bilder har inget med ovanstående att göra, men jag tyckte att de förtjänade en plats.

Kommentarer
Lexi skrev:

Joel du måste nog bitcha till dig lite mer, det där lät inte så farligt alls, nåt av det...

2008-10-27 @ 23:44:32
URL: http://www.boybeater.org/x
Joel skrev:

Jag förstod att rubriken skulle vara svårtolkad. Det jag syftade på var det jag skrev i ett tidigare inlägg om hur mina arbetsuppgifter fick min yrkestitel att kunna liknas vid "somebodys bitch". (Not that I mind)

Jag ändrar.

2008-10-27 @ 23:51:42
URL: http://joeltipsar.blogg.se/
Jocke skrev:

Bara så du vet kollar samma kille in mig varje gång. Nu när du säger att han spanade in dig också skulle jag kunna sätta min högra hand på att han är homo. Faktumet som sådant har jag inget emot, bara han ger fan i att spana in mig i fortsättningen.

2008-10-28 @ 09:10:43
Joel skrev:

Då är det tamigfan bekräftat.

2008-10-28 @ 10:43:32
URL: http://joeltipsar.blogg.se/
Tobias skrev:

svar: ja.

2008-10-28 @ 10:52:43
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
J skrev:

Wow det där ska jag prova nån gång på pendeln :o

Och fan joel, du skulle ju dragit den om jehovas, briljant ju!

2008-10-28 @ 11:41:17
URL: http://kreftans.blogg.se/
Lexi skrev:

Jag tycker du ska vara smickrad om han spanar in dig...

Jag skulle bli glad om en tjej spana in mig, skulle säkert spana tillbaks ;)

2008-10-28 @ 12:26:04
URL: http://www.boybeater.org/x

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0