Tänk som en bloggare

Precis som alla bloggare (förmodar jag) så känner jag att kvalitén på mina inlägg går i en kurva inte helt olik den som representerar hjärtslagen för sjukhuspatienter. Jag har dock funnit ett sätt att så gott som alltid kunna ha en liten buffert av saker att skriva. Jag vill inte att ni skrattar åt mig nu då ni kanske tycker att detta är ett ganska löjligt tips, för tipsen på denna blogg är till för den som vill ha dem. Och detta har hjälpt mig till ett visst flyt åtminstone.

  • Bär med dig någon form av anteckningsmaterial i sann lumparanda. Må det vara en fiffig mobil eller ett old school litet block och en smidig IKEA-penna. Kludda ner ALLT du kan tänkas utveckla till ett blogginlägg. Och vem vet, du kanske får användning av det vid flera tillfällen. (Typ när du bevittnar en hit-and-run och med hjälp av ditt anteckningsblock hjälper till att fälla förövaren och blir lokal hjälte, får 25 000 i tackpengar samtidigt som du får offrets syster, Izabella Scorupco, på fall tack vare din heroiska insats.) Ett anteckningsblock alltså.


Kommentarer
Lexi skrev:

Har en Moleskin notebook som jag alltid har med mig... men skriver inte blogginlägg i den (än) utan bokidéer, alternativt karaktärer/scenarier osv

2008-10-29 @ 21:43:49
URL: http://www.boybeater.org/x
J skrev:

Mjo det är iofs sant, men jag hoppas att inte Stig Hej söker upp mig ändå ;)

Och nej det visste jag inte, hur fan kan han va det?



För övrigt ett bra tips. Martina Lowden skrev nästan hela sin bok "Allt" med hjälp av anteckningsbok och post-its. Den är döbra

2008-10-29 @ 23:37:41
URL: http://kreftans.blogg.se/
Joel skrev:

Jag klickade på din länk till den där avancerade notebooken. Snygg!



Han drar tydligen in ganska duktigt från massa olika håll. Sångare, skådespelare och producent... blir en fin kassa. Då får jag tacka för tacket och för ditt boktips, kanske mitt nästa projekt.

2008-10-29 @ 23:58:32
URL: http://joeltipsar.blogg.se/
Lexi skrev:

Joel, den är inte bara snygg, den är praktisk också... tar inte lika mycket palts som en spiralbok och går ändå att vika så den är helt plan (utan att gå sönder) och den är så fin ;) Älskar den haha

2008-10-30 @ 09:43:07
URL: http://www.boybeater.org/x
Rebecca skrev:

Haha. Jag gör faktiskt sådär.

Skriver små sms som jag sedan sparar i utkast.

Det blev iofs loite pinsamt en gång när jag råkade trycka åpå skicka i stället för "spara i utkast"

2008-10-30 @ 09:59:25
URL: http://rebcca.blogg.se/

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0