Virusskydd

Du har precis kurat ihop dig i soffan med en halvliter chai och en mazarin från Delicato. Jobbet har varit extra jävligt idag och influensan är och rycker dig hasarna. Till din tröst har du dina smarriga kalorier och Die Hard II. "Detta ska jag nog klara av trots allt", tänker du och sjunker ner en extra centimeter i soffan, när plötsligt telefonen ringer.

Du ställer ifrån dig den skickligt balanserade fikabrickan, masar dig upp ur dvalan och halvspringer till telefonen. "This better be good!"

När du lyfter på luren blir du våldtagen av en oförskämt glad främling som "heter *** och ringer på uppdrag från ***. Jag skulle vilja prata med dig om ***. Innan du hinner säga att du bryr dig mindre om detta än om deltagarna i Paradise Hotel ska jag bara trycka in hela konceptet med produkten i huvudet på dig för att förstöra ännu lite till av din kväll. Så, bla bla bla..."

Efter detta upplägg kommer vi nu till mitt utlovade klass 1 tips. 

  • Det finns ett register man kan registrera sig i som tydligen alla näringsidkare är skyldiga att kontrollera innan de ringer ett nummer i försäljnings/marknadsföringssyfte. Detta register kan du helt kostnadsfritt registrera dig i genom att ringa 020-27 70 00. Första gången du ringer anmäler du ditt intresse att registrera dig, och sedan måste du ringa samma nummer en gång till (tidigast två dagar, och senast fyra veckor efter första samtalet) för att bekräfta det hela.

Detta register har funnits ett tag vad jag vet så många känner säkert redan till det. Mitt eget nummer är dock nyregistrerat, och so far so good. Hoppas det kan vara till någon nytta!


Kommentarer
Lexi skrev:

Ända sedan jag sa upp hemtelefonen 2006 har jag sluppit bli rövknullad på det sättet. Så jävla skönt och ändå är inte mitt mobilnummer hemligt. najs...

2008-10-24 @ 21:00:27
URL: http://www.boybeater.org/x

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0