Viva la Stockholm

I helgen har det firats föräldrar i mitt hem. Tillsammans har dom nu 104 år på nacken så jag tänkte att lite presenter kan dom ju vara värda. Jag tog bilen in igår eftermiddag för att hinna med min shopping innan jobbet som skulle sträcka sig från 19-06. Yippie!

Det var åtminstone en ganska fin dag i Stockholm och jag strosade längs drottninggatan i jakt på något som kan passa två 52-åringar. Inte helt lätt kanske. Men indianerna var glada som vanligt och spelade faktiskt ovanligt högt idag tycker jag. 20 meter därifrån stod en halvtaskig vitmålad mimare och blåste såpbubblor mot förbipasserande, men det häftigaste av allt: munspelsmannen byggde en snögubbe på plattan i återstoderna av den årliga snowboardfesten.

Jobbet var segt, men det blir nog vilken syssla som helst om man gör samma sak i 11 timmar. Lite kul fick jag dock ha. Jag fick t.ex. hjälpa till att byta ut en tv som inte ville visa porr på en gästs rum. Jag fick säga till berusade norrlänningar att: 1. inte skrika så mycket, 2. inte ta med glas ut, och 3. gå och lägga sig. Och så fick jag bevittna hur en man möjligen satte sitt livs ångestkväll på kartan.

In genom glasentrén kommer en man fullare än Titanic. Med sig hade han en inte lika förfriskad dam som också var betydligt yngre. De båda blir stoppade av min kollega när de är på väg in i hissarna då han inte känner igen damen. Mannen ber med desperation i rösten om att hon ska få skriva in sig och följa med upp, vilket det inte finns några regler emot. Kvinnan går fram till disken och skjuter fram sitt ID. Uppochner. När receptionisten vänder på kortet ser han definitiva likheter mellan personen på bilden och personen i verkligheten. Skillnaden var att personen på kortet inte var en kvinna.

Jag kom fram till 3 möjliga utgångar.

Antingen däckade mannen innan han hunnit upptäcka sin dejts extra utrustning. Min andra tanke var att "kvinnan" kunde sin grej och styrde det hela fullt kontrollerat utan att avslöja sin hemlighet. Det sista och absolut mest tragiska alternativet har ett brutalt och blodigt slut, men det tror jag inte vi behöver oroa oss för med tanke på mannens tillstånd. Det jag vet är att ingen av dem kom ner under natten.


Kommentarer
Jessica skrev:

eller så visste han redan om det?!

2008-10-06 @ 19:45:05
URL: http://jeccica.blogg.se/
Joel skrev:

Givetvis är det möjligt att han visste om det, men det var inte mitt intryck iaf. "Kvinnan" verkade nämligen ganska angelägen om att han inte skulle se ID-kortet när hon skjöt fram det. Men vem vet..?

2008-10-06 @ 20:21:46
URL: http://joeltipsar.blogg.se/
Jessica skrev:

spännande =)

2008-10-13 @ 11:44:13
URL: http://jeccica.blogg.se/

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0