Blåst

Då var det dags att färdas de 45 milen till min kära flickvän i Ljungby igen. Vi har alltid räknat kallt med att kunna hitta en acceptabel sista minutenavgång till ganska bra pris, men denna gång var utbudet sämre än i brödhyllan på 7/11. Istället vände jag mig till Blocket och kunde till min förtjusning hitta en biljett till salu som personen i fråga ville ha 400 riksdaler för. Överkomligt tänkte jag och mötte upp killen på centralen där ett smidigt överlämnande skedde. När han väl fått sina slantar ilade han iväg likt en iller, och anledningen såg jag snart på biljetten. 95 kronor stod det... Jaja, giltig var den trots allt, men likt en herrelös hund fick jag sitta där i min bur tillsammans med 7 skåningar och en till blåst stockholmare, som med högsta sannolikhet köpt sin biljett av samma kille som jag själv. Mina tankar flög osökt iväg till 2 klass passagerarna ombord Titanic som besättningen stängde in när skeppet sjönk så att de inte skulle ta upp plats på livbåtarna. Jag kom dock fram helskinnad.

Jag ska ta och väva in ett litet tips i det här också. Köp era biljetter tidigt så slipper ni förhoppningsvis betala 400% av utgångspriset. Alternativt sista minuten om du kan tänka dej att vara lite flexibel. Det är väl inte kärnfysik men jag hade inget annat idag. Tack å hej.


Kommentarer

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0