Helsingborg

Jag känner mig kreativ. Lite som en hundvalp med kliande klor faktiskt. Något måste skrivas, och jag kom precis på vad det ska bli. Det blir en rundvanring i, och tips om Helsingborg.

Förra fredagen rullade vi i lånad bil ut på E4 mot Helsingborg. 130 km stod det på skylten utanför Ljungby, men vi hade musik. Och varandra. Första tipset blir således ett musiktips, men tyvärr kunde jag inte hitta låten i fråga på youtube, fast andra låtar från artisten kan du lyssna på här, eller så får du väl ladda ner (säg inte att jag sa det) den absolut bästa låten som heter There's hope for anyone. Nog om det. Väl framme i "lilla götet" skulle jag vilja kalla det, kände jag att detta var en härlig stad och jag sträckte upp armarna i luften i en segergest. Hoppas jag förstår vad folk säger bara. Och det gjorde jag med viss ansträngning och översättningshjälp från min småländska flickvän. Nästa tips blir en restaurang som heter Haket som vi hittade på vad vi antog vara "shoppinggatan". En sjuttiolapp för ett av de många alternativen på lunchmenyn med ingående bröd, sallad och dricka. Gött! Och just det- billig öl hittar ni på andra sidan sundet!

Helsingborgs hamnlägenheterSpänning på hemvägen

Kommentarer

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0