Köp grisen i säcken med SJ

Skönt med X 2000, då tar det ju bara 3 timmar - not! Jag måste ha missat det finstilta med informationen om förseningstilläggen på 33%. Min flickvän ringde en gång till SJ i all frustration efter att ha väntat en extra timme på perrongen. Hon sa att hon missat en begravning på grund av förseningen och frågade om man fick någon form av ersättning. HA! Ville man ha ersättning skulle man tydligen inte åka med tåget alls. Man skulle alltså lämna tillbaks biljetten och då kanske få pengarna tillbaka (om man redan betalat extra för att överhuvudtaget ha möjligheten), för att senare köpa en ny biljett och komma fram ännu senare. I mitt fall uppkom denna gång förseningen under resans gång, så för att få pengarna tillbaks borde jag då kanske ha hoppat av i Mjölby eller något liknande, istället för att sitta kvar på tåget och åtminstone komma fram till Stockholm. Konstigt system tycker jag.


Kommentarer
simon skrev:

Fult att ljuga av sara, shame om her!

2008-09-29 @ 22:02:56

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0