Mystik

Jag är som Frankenstein - "a man of science". Min flickvän å andra sidan har lite av de vidskepliga dragen och har berättat om allt möjligt oförklarligt som hänt på hennes gård. Jag säger alltid att jag givetvis litar på henne och tror på att hon upplevt allt hon säger, men jag kan inte bli övertygad förrän jag själv sett lampan hamna i gungning av sig själv eller vad det nu kan vara. Idag å andra sidan, började de kalla kårarna nalkas längs min ryggrad.

För några dagar sedan när vi som vanligt hade ett litet morgonchat via telenätet stannade plötsligt Sarah till. Jag frågade vad det var och då berättade hon att hon brukade höra ett knackande ljud om morgonen som hon tyckte var väldigt obehagligt, och nu hade det kommit igen. Oj, sa jag och försökte låta lite förskräckt trots min utbredda skepsis till påståendet.

Denna morgon befinner jag mig själv i det gamla huset i småland, och precis som Sarah var den nämnda morgonen är också jag ensam. Jag satt i lugnan ro med min dator och bläddrade efter intressanta bloggar när jag plötsligt hörde det. Ett knackande ljud. Synapserna smattrade i mig, vad var detta!? Kunde det vara så att gården faktiskt besitter lite mystik? "Nej, jag vägrar tro det" tänkte jag, och i samma ögonblick gick det upp för mig. Det måste vara en hantverkare som är och pillar på något. Det pågår nämligen en del renovering här, så det hade varit en rimlig förklaring. Jag reste mig (,dock fortfarande med ovanligt hög puls) för att kika ut genom fönstret och konstatera att det var som jag hade trott, men där fanns ingen hantverkare. Där fanns ingenting, men ändå fortsatte knackandet. Förmodligen hade jag inte ägnat en tanke åt ljudet om det inte varit så att Sarah hade nämnt just detta tidigare, men nu blev jag faktiskt lite uppskrämd. Jag fortsatta trots min sjunkande säkerhet att spana ut genom fönstret för att lokalisera ljudkällan, och nu såg jag den. Från ingenstans hade den dykt upp, denna klobeklädda varelse med stirrande ögon och luddigt bröst.

Det ludna monstret

En liten sparv, som denna morgon satt och diggade ljudet av sin näbb mot fönsterbrädet.

Kommentarer
Designa din blogg - Din hjälp bland koder och stilmallar skrev:

Haha.. ja, jag är väldigt diplomatisk av mig, ingår lite i mitt jobb med att kunna vara så..;)



Tack så mycket för dina ord.. det värmer..

2008-09-26 @ 18:44:20
URL: http://designadinblogg.se

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0