På spåret

"Plats 25, fönster" stod det på min biljett. Jag frågar artigt ägarinnan av jackan som ockuperar mitt säte om hon kan flytta på den så att jag kan sätta mig ner. "Oh, but thats my seat" får jag till svar, och efter att vi båda rappt plockat fram våra biljetter för att bevisa den andre fel, insåg vi istället att vi hade samma platsangivelse. Jag förstod genast vad det hela handlade om. Det är ett budskap från SJ. "Åk med första klass nästa gång!"

Jag snackade lite med min motståndare Amerikanskan som jag får lov att kalla henne då jag aldrig fick hennes namn. Hon hade flyttat till Stockholm för några månader sedan och var nu inneboende hos någon familj. Hennes pojkvän var svensk men bodde i Lund där han studerade, och hade sisådär dryga året kvar. Oj, tänkte jag. Och jag som trodde att vår situation var tuff. Hon hann också ge mig precis det tips jag länge letat efter, nämligen hur man får tag på billiga tågbiljetter. Det hon sa var att man hittade dom 4-6 v innan avgång, och att det antingen var tidigt på morgonen eller mitt på dagen man fick åka. HOPPAS det hjälper mig, och er också om ni letar.

Annars var resan mest en dimma av barnaskrik, morotsknaprande och givetvis också filmvisning. Men eftersom filmen inte var något att hänga i gran och detta inlägg redan är långt nog sätter jag punkt där.


Kommentarer

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0