En liten jämförelse

Jag fick min första glims av Herre på Teppan igår. Ni vet Eric och Mackans senaste program som går på 6an, där folk gör massa äckliga och jobbiga grejer för pengar. Ganska snarlikt koncept till Fear Factor kan jag tycka. Största skillnaden är nog vinstsumman. I jänkarnas uppsättning dricker man lite mixade skorpioner och får en nätt bonussumma på 10 000 dollar. Här i Svea rike tuggade de i sig ett koöga och hade chans att vinna 50 000 kr, med dagens växelkurs 6160 dollar. Och då var det alltså den stora finalen.

Kan ni höra Joe Rogan ryta på i sin MMA-stämma:

"And now, for the grand final where the competitors have a chance to win six... THOUSAND, one hundred and sixty DOLLARS! YEAAAAH!!!"

Och de tävlande faller in i kör:

"YEAAAAH, WOH WOH WOH WOH!!!"

Å andra sidan tycker jag det är lite konstigt att man kan vinna en miljon dollar på att svara på tio frågor som "normally are answered by ten year old's."

Ja. Trevlig vecka hörni!

Kommentarer

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0