Hissdrama

Jag åkte ner till mitt lilla förråd och dumpade lite grejer idag. Eftersom jag hade en stor låda med mig tänkte jag att det nog var enklast att ta hissen, trots att den är så förbövelens långsam att man hinner lösa svåraste sodukot på vägen. Tillslut kom jag iaf ner och jag lastade av grejerna, och i och med min egen blixtsnabbhet var hissen kvar när jag var färdig. Jag såg det praktiska i det hela och ställde mig i hissen för att åka upp igen, och det var nu det kluriga tog vid. Jag kunde välja Kv, Bv, 1,2 osv., men i och med att jag aldrig åker den rekordslöa hissen så var jag inte riktigt säker på vilken våning som var min. Jag chansade på nr.2 och dörrarna stängdes. Vid nästa våning fick jag besök av ännu en resenär och jag fick då utstå decenniets längsta hisstystnad.

Jag klarade mig utan att börja skratta åt det klyschiga i situationen och slängde mig ut som från ett överexploaterat badrum på vad jag förmodade var min våning, men så fel jag hade. Och det märkte jag först när jag skulle föra in nyckeln i låset. Då hörde jag steg i trappan som närmade sig nerifrån, och för att inte misstas för någon olovlig gäst gjorde jag valet att ta mig upp ännu en våning och gömma mig. Tyvärr stannade inte stegen utan de fortsatte att förfölja mig, och istället för att bara gå ner förbi personen så gjorde jag det hela ännu värre. Jag körde det gamla se-upptagen-ut-med-mobilen-tricket, men när kvinnan ställde sig en meter från mig och började låsa upp sin dörr insåg jag att det skulle vara lite konstigt ifall jag stod kvar och pillade, så jag fortsatte min rörelse uppåt. Nu blev kruxet istället att jag kommit till våning fyra, vilket var den våning min hissvän precis anlänt till. Tack och lov för att kvinnan inte också skulle upp dit, i vilket fall jag hade tvingats upp med båda dessa människor till sista våningen. Och pinsamheten i den situationen vill jag inte ens tänka på. Nej, hon stannade på trean, och själv stannade jag i trappan mellan våning 3 och 4 och kände mig som den totala idiot jag var, och väntade på att höra två dörrar gå i lås innan jag kunde gå ner igen. Jag ska aldrig mer åka den hissen!

Kommentarer

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0