Så fel men ändå så rätt

Klockan närmade sig 14:30 när jag slog upp ögonen idag. Jag reagerade med ett oj, men värre än så var det faktiskt inte - jag hade ju ändå inget planerat, och vädret var inget jag kände att jag behövde ta till vara på. Jag steg upp, satte mig en stund i soffan och gjorde som jag alltid gör när jag vaknar såpass sent. Jag funderade över om jag skulle äta frukost, brunch eller lunch. Och i och med min förkärlek till bacon och scrambled eggs så var det precis vad jag valde att tillaga.

Klockan tickade på och jag ringde min bror för att höra om han skulle på matchen ikväll. "Ikväll" upprepade han, jag ska dit nu. Ja just jävlar, matchen börjar ju 16 idag. Jag klickade mig omedelbart fram på Ticnet och bokade en biljett, inte i önskad sektion men det fick duga. Dock stod det när jag var klar med bokningen att biljetten skulle vara uthämtad senast 15.45, vilket redan hade passerat.

Jag rusade till tunnelbanan och åkte ut till Hovet för att lösa problemet på ett eller annat sätt. Jag hade inte kommit långt in på området innan första biljetthajen mötte upp. Han hade en sittplatsbiljett. Blöt och sorgsen som en disktrasa låg den i hans frusna hand. Jag kände att det var det snabbaste och enklaste alternativet så ett byte blev det.

Jag kom in lagom till andra perioden. Det var en riktigt bra plats jag hade fått, tyvärr utan någon av mina vänner. Och tyvärr ganska så mitt i Brynäspubliken. Mina tankar for osökt till filmen Hundtricket, när Simon ska köpa biljetter till Hammarby-AIK och hamnar i fel klack. Men jag överlevde, trots mitt oönskade sällskap av en norrländsk konferensgrupp ur billagningsbranschen.


Och så vann vi ju också.

Kommentarer
ullrika skrev:

inte för att va sån, men kanske är det liiite skillnad på stockholmsklackarna och brynäs-killarna ;)

2009-01-26 @ 00:14:59
URL: http://akirllu.blogg.se/
Joel skrev:

Må hända att det är skillnad, men fel klack hamnade jag i, och de ettriga norrlänningarna var tro't eller ej ett par stycken.

2009-01-26 @ 09:11:53
URL: http://joeltipsar.blogg.se/
ullrika skrev:

hamnade du mitt emellan dom då?

2009-01-27 @ 22:47:13
Joel skrev:

Mitt emellan klackarna eller mitt emellan norrlänningarna?

Jag satt på den öppna delen av läktaren som låg närmast brynäsklacken, och således var även mitt område förpestat av mestadels sådana lustiga människor.

2009-01-27 @ 23:52:31
URL: http://joeltipsar.blogg.se/
Helena skrev:

Vad var det för fel på den norrländska konferensgruppen? ;D

2009-01-28 @ 00:42:09
URL: http://avenfluganharetthjarta.blogg.se/
Joel skrev:

Inget större fel. De råkade bara heja på fel lag.

2009-01-28 @ 11:10:28
URL: http://joeltipsar.blogg.se/

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0