Raketer raketer, överallt raketer

Ledsen folk, jag har inte mycket att komma med idag heller. Kanske beror det på att jag inte har så mycket för mig om dagarna nu när jag är ledig? Kanske är det för att... Nej, det är för att jag inte har så mycket för mig, inget annat. Men på nyårsafton gjorde jag iaf något. Jag var på pajfest på Fridhemsplan. En pajfest är helt enkelt en fest som inleds med att samtliga närvarande äter massa paj. Man skulle kunna säga middag och sedan fest, men mitt sätt är roligare och helt klart mer originellt.

Jag snackade en del med en riktigt trevlig kille från Manchester. Vi jämförde våra hemländer, och gjorde vårt bästa för att övertyga den andra om att det nog finns lite fler nackdelar med just vårt eget land - jag tror han vann.

Väder
  • Sverige: kallt 6 mån/år
  • England: blött 12 mån/år
Befolkning
  • Sverige: "best looking people in the world"
  • England: "fat, unpleasant and ugly"
Jag har aldrig varit i England så jag har ingen aning om ifall detta stämmer eller inte, men det är hans ord, inte mina.

Dessutom sa han att många svenskar pratar bättre engelska än vissa av exempelvis hans engelska vänner. Ett säkert sätt att smickra en svensk är helt klart att berömma denne för sin engelska.

Festen avbröts sedan abrupt av en festdeltagare som vaknade upp från sin koma på soffan och spydde ner densamma, för att sedan ge mattan under samma brutala behandling. Han var inte den mest populära i byggnaden efter det. Men ett gott nytt år ska det väl bli ändå hoppas jag.












Kommentarer
Lexi skrev:

Hoppas han fick betala kemtvättsnotan för den soffan! Jag skulle bli galen om någon spydde ner min soffa!

England suger, Sverige rockar, Thailand trumfar båda ;)

2009-01-03 @ 10:50:07
URL: http://www.boybeater.org/x

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0