Stockholm blir allt skönare

Nu jäklar ska ni veta har Joel plockat vuxenpoäng! Från och med i fredags kan jag nämligen räkna mig till gruppen med civilståndet sambo. Inte för att jag kommer göra det, jag är ju inte ute efter vuxenvuxenpoäng liksom.

Ja i fredags kväll kom hon, min Sarah, och fyllde upp vår lilla lägenhet med oräkneliga tvångsstängda väskor. Skorna är nu uppackade, så högen av väskor som blockerar toalettdörren har reducerats kraftigt.

Hon hade sin första dag på jobbet igår, så jag tog tillfället i akt att guida runt hennes f.d stockholmsoskuld till bror och göteborgsfödda far i huvudstaden under tiden. Jag gick efter riktlinjen first things first och tog dem till plattan (Sergels torg alltså). Därifrån lunkade vi hamngatan, in och ut ur gallerian, norrlandsgatan, biblioteksgatan... City helt enkelt. Och sedan gamla stan. Vi passerade slottet precis i tid för att se de stackars soldaterna gå sin postskiftarrunda, som för er oinsatta går av stapeln varje jämn timme, dygnet runt, år ut och år in. Sedan blev det en slinga genom de charmigt oregelbundna och smala gränderna, och då kom jag på vem jag var. Jag var Chandler från Friends när han visat runt sin och Monicas surrogatmamma i NY och själv kommer hem helt förtrollad av vad han sett.

"You've seen it before, but never Really seen it, you know?"

Ja man är nog lite hemmablind eller vad man ska kalla det, för visst är väl Stockholm något alldeles extra? Jag har i alla fall, nu och för alltid, Stockholm i mitt hjärta.

Kommentarer
Tojjan skrev:

Som egostadstrippad västkustbo erkänner jag faktiskt Sthlm som en av de vackraste städerna i världen. Förstår att du samt sällskapet var lyckliga.



Grattis oxå till vuxenpoäng!

Önskar lycka till ; ) Det är skoj att flytta ihop.



//Kram V

2009-01-12 @ 14:14:58
URL: http://tojjan.blogspot.com
Joel skrev:

Tack! Både för ditt erkännande av Sthlm som en fin stad, och dina lyckönskningar!

2009-01-12 @ 14:45:51
URL: http://joeltipsar.blogg.se/
Manzuri skrev:

Gratulerar jag med. Nu blir det framtida roliga inlägg om livet som sambo! :-D

Jag har aldrig älskat Sthlm. Born and raised. Och jag har ingen aning om varför kärleken uteblev. Jag kanske borde ta ett Chandler-varv jag med.

2009-01-12 @ 22:32:50
URL: http://manzuri.wordpress.com/
J skrev:

Fan va kul! Grattis! =) Jag ska snart göra samma resa själv som sarah gjorde... Läskigt, men mättande ;)

2009-01-12 @ 22:59:11
URL: http://kreftans.blogg.se/
Joel skrev:

Tack så mycket, kul att ni är med mig i min resa genom livet!



Självklart kan man ju ibland tröttna också, men varje gång jag varit på landet exempelvis, vilket också kan vara riktigt skönt, så är det inte förrän jag är tillbaks i Sthlm som jag verkligen kan pusta ut och känna att jag kommit rätt.

2009-01-12 @ 23:52:45
URL: http://joeltipsar.blogg.se/
Ludmilla skrev:

Jag har en syster som heter Sarah som är sambo med en Joel. Men jag känner inte igen dig på bilderna... ; )

2009-01-19 @ 21:55:41
URL: http://ludmilla.se
Stockholmsoskulden Simon. skrev:

Det var en trevlig guidning, måste göras om!

2009-01-24 @ 16:00:01

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0