Det är bara att dra ner byxorna

Jag kände att det var dags att sätta upp min arga lapp i trapphuset för att få tag på den skyldiga råttan. Alltså den person som ringde störningsjouren på grund av vår femtonmannafest härom veckan.

Såhär såg mitt första utkast ut:


Bästa grannar på sexan.


För några veckor sedan hade jag och min flickvän inflyttningsfest på plan 2. Runt midnatt fick vi besök av en väktare som blivit ditskickad av störningsjouren. Tydligen var det någon granne som blivit oerhört störd av vår musik och därför beslutat sig för att göra något åt det.

För detta har jag full förståelse. Självklart kan det vara nervretande att grannen har så pass hög musik att man inte kan sova. Men!

Jag och min flickvän bor här i andra hand och har nyligen flyttat in. Vi valde att ha en inflyttningsfest för att fira att vi hittat en lägenhet att flytta ihop i och därför bjuda in våra vänner för att dela vår glädje. På grund av att någon här i fastigheten valde att ringa störningsjouren istället för att på brukligt sätt ringa på och be oss sänka så har vi nu fått en varning av fastighetsägaren. Personen som har förstahandskontraktet blev givetvis mycket upprörd och kommer förmodligen inte låta oss förlänga vårt andrahandskontrakt.

Jag har som sagt förståelse för att det kan vara jobbigt att höra musik från grannen, men i mina ögon är det inte rimligt att utsätta någon för dessa problem endast på grund av detta. Skulle det hända igen att ni blir störda uppskattar jag som sagt ifall ni meddelar det direkt till mig.


    Med vänliga hälsningar
           
            Joel
            08-xxx xxxxx


Dock trodde inte min projektledare att detta skulle få önskad effekt hos mottagaren, då denna förmodligen inte är en normal och trevlig människa, utan snarare uppmana denna fastighets-Hitler till att göra just det jag vill motverka - anmäla oss igen.

Istället sade hon: Joel, du måste nog dessvärre dra ner brallorna lite och bara be så hemskt mycket om ursäkt.

Jaja sade jag med hängande läpp, och skapade då ett andra utkast:


Till er som blev störda av vår fest.

För några veckor sedan hade jag och min flickvän inflyttningsfest i vår lägenhet på plan 2. Uppenbarligen var det någon som blev mycket störd av detta och för det ber vi så mycket om ursäkt. Vi ber så mycket om ursäkt till den vi störde och ska verkligen försöka att hålla nere volymen i fortsättningen.

OM det mot förmodan skulle hända igen att vår musik stör er på något sätt, så Snälla, meddela oss. Antingen genom att ringa på dörren, eller så får ni gärna slå en signal på nedanstående nummer.

Med vänliga hälsningar

Joel
08-xxx xxxxx


Ja, ibland är det nog bara att svälja stoltheten och dra ner brallorna.

Kommentarer
Anonym skrev:

Jah hann tänka "så bra skrivet" om den första lappen och bli lite glad inombords över att någon (du) vågar sätta ner foten vad gäller missunnsamma grannar när...jag läste den andra versionen och blev tvungen att hålla med din projektledare om att den var väl kanske lite med mjuk då...



Men i smyg kan du väl sätta upp nr 1? Bakom någon dörr eller nått? Hehehe...



//Tojjan

2009-03-02 @ 17:11:15
ullrika skrev:

jajaja! gör som Tojjan säger!!



fast du Joel... jag hade nog tolkat din lapp nästan som ett löfte på ytterligare partajande... ska nog ligga lågt ett tag va? :)

2009-03-03 @ 01:20:46
URL: http://akirllu.blogg.se/
Joel skrev:

Jaaa jag vet, jag ska hålla mig i skinnet. Men fan vad det tar emot att vara brunnäsa, jag skulle ju så gärna vilja säga precis hur mycket jag hatar den jäveln som ringde in!

2009-03-03 @ 09:44:11
URL: http://joeltipsar.blogg.se/
Tant-Rosa skrev:

Ggggrrrr...så arg jag hade blivit!!!!

Skriv ny lapp: skaffa er ett liv j-a ....bla bla...



eller inte! :-)

Säkert smartast i längden att hålla sig till dina lappar.

Förresten, just hamnat på denna blogg och LER!!

2009-03-09 @ 20:34:02
URL: http://mobilblogg.nu/Tant-Rosa
Joel skrev:

En sådan lapp skulle absolut ge mer tillfredsställelse. Åtminstone för stunden, sekunderna innan ångesten infaller.

Men vad kul att du ler, hoppas jag kan fortsätta framkalla den minen!

2009-03-10 @ 22:32:58
URL: http://joeltipsar.blogg.se/

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0