Inte kul att vara krona

Det har varit tipstorka här, jag vet. Motivationen har inte funnits där för mig helt enkelt. Men nu ska ni veta att jag har ett riktigt rackabajsartips!

Amerikansk Dollar: 9,3 kr
Euro: 11,6 kr
Isländsk krona: 0,04 kr

Alltså. Semester i Förenta staterna - jättedyrt. Semester i Europa - också jättedyrt. Dyrare än någonsin sedan euron infördes faktiskt. Men! Semester på härliga Island. JÄTTEBILLIGT! Ska du se en gejser i ditt liv så now is the time to do it! Glöm inte din Boil in bag!

Kommentarer
Tojjan skrev:

Underbar inställning! Vi satt som bäst och gjorde tändmaterial av resekatalogerna, när dit tips trillade in! Klart vi drar till Island och badar! Svaveldoftande källor gör gott för själen. Och tänk vad vi kan shoppa loss.



Seriöst: Din positiva inställning att se på saken om kronan i relation till andra valutor gjorde mig glad. Tack!



//Tojjan

2009-03-05 @ 12:08:15
URL: http://tojjan.blogspot.com
Joel skrev:

Ja men ellerhur! Ut och hjälp våra breddgradsgrannar, vi sitter ju i samma båt. Och som sagt, du kommer kunna köpa hur mycket sälspäck du vill.

2009-03-05 @ 14:06:14
URL: http://joeltipsar.blogg.se/
Tojjan skrev:

Ja just det! Päls kan vi ju handla. Säkert inte så dyrt (med tanke på Islands ekonomiska haveri) att få uppsytt en åt lilleman 9 månader. Han lär ju bli kung i en äkta sälpäls....



Ha en bra helg!

//Tojjan

2009-03-06 @ 10:38:32
URL: http://tojjan.blogspot.com

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0