Sorgliga människor

Tredje inlägget gillt då. Och anledningen till att jag lägger så mycket tid på detta är att det är ett ämne jag tycket förtjänar större plats i debatter, och även att det är dags att vidta åtgärder mot. Det handlar om bittra busschaffisar som tar ut sin besvikelse på livet på resenärerna, och det handlar om sadistiska ordningsvakter som letar efter chanser till våldsutövande för att krydda sin egen ruttna vardag. De arbetar passande nog i par vilket är himla smidigt när man vill hålla varandra om ryggen och måla ut sitt offer som aggressiv och hotfull.

Här är en länk till inslaget i gårdagens stockholmsnyheter där en kollega råkade ut för båda dessa sorgliga människotyper i en ohygglig maskopi. Klicka här och spola fram till ungefär mitten av sändningen, efter narkotikareportaget. Nu vet jag inte om busschaffisarna och ordningsvakterna är ett lika otrevliga släkten i hela riket, men är man bekant med Stockholms lokaltrafik och låtsaspoliser så borde man börja bubbla lika mycket som jag.

Kommentarer
Tojjan skrev:

Tack för länk. Kollar och vet inte om jag ska skratta eller gråta. Sverige 2009.



Oväntat att vaktbolaget inte ville kommentera det hela?! Jösses alltså. Jag hoppas detta får gehör även utanför hufvudstaden. Maktmissbruk, absolut. Pinsamt, absolut. Vanligt förekommande, absolut.



Fortsätt vara vår civilkurage-reporter, Joel. Du behövs. Det är sådant här som gör skillnad.



//Kram Tojjan

2009-03-11 @ 13:05:28
URL: http://tojjan.blogspot.com
J skrev:

Tyvärr så är man ju inte det minsta förvånad över att sån skit kan hända. Busschaffisar och ordningsvakter är ju tillsammans med p-vakter och dörrvakter yrkesgrupper man totalt och fullständigt har tappat förtroendet och respekten för.

Bra gjort av din kollega iaf, det kan du hälsa!

2009-03-11 @ 17:56:09
URL: http://kreftans.blogg.se/
Manzuri skrev:

Tackar jag med för uppföljningen! (men glömde visst kommentera tidigare).



Busschaufförer kan verkligen vara grymt otrevliga. Vänta tills du ska börja resa med barnvagn...



Sedan kanske vi har valt att belysa fel sida av saken. Vi kan ju välja att hylla snubben som stod upp för tjejen istället?!



Mer kärlek! (jag vet, jag sprider mest hat jag med. ;-))

2009-03-14 @ 11:00:41
URL: http://manzuri.wordpress.com/

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0