Blunder

Vargtimmarna är ett faktum och jag tragglar med nycklarna för att ta mig in i lägenheten. Jag hör ett inre vrål och inser att jag måste stilla min mage innan jag kan somna. Ett tunnbröd, generöst fyllt med ost, skinka och lite isbergssallad. Och så något att dricka. Mjölk! Mjölk är perfekt ikväll. Ett stort glas mjölk och ett omsorgsfullt rullat tunnbröd är vad jag får med mig till soffan där den sedvanliga nattzappen tar vid.

Nej, nej, nej. Inte det heller, och nej fy fan, inte det. Men här, vänta, har har vi något. "Solens rike" - en riktig klassiker. Jag kommer in precis när familjen splittras i folkmassorna. Ha, det där är ju Christian Bale!

Min nattliga snack är snart tillända, sånär som på ett par dl mjölk i glaset jag balanserade på magen, halvhjärtat uppstöttat av min trötta hand. Jag borde gå och lägga mig, men jag orkar inte - koman är allt för långt gången. Och det är ju en... bra........ film.


Vad hände!? Någon har attackerat mig! Jag slänger i mitt klarvakna tillstånd ett par hastiga blickar runtom i lägenheten för att hitta förövaren. Han är närmre än jag tror. Han ligger på min mage, berövad på sitt kalla vita innehåll. Han är ett glas, numera tomt och sviken av sin stöttepelare. Jag, jag är ett mjölkdränkt offer. Full, trött och irriterad på min egen lathet. God natt.

Kommentarer

Den nyfikne får återkomma, för svar på sin kommentar.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Till bloggens startsida
Trackback
RSS 2.0